Ediţia de primavară a Târgului de Turism al României (www.targuldeturism.ro) a avut loc între 22 şi 25 februarie , în noile pavilioane ale Centrului Expoziţional Romexpo, B1 şi B2. Destinaţii fascinante din România şi din străinătate au fost dezvăluite călătorilor, prin intermediul ofertelor prezentate în cadrul celei de-a 39-a ediţii a celui mai mare eveniment de turism din ţară.
Manifestarea a promovat, ca de obicei, cele mai avantajoase vacanţe cu ocazia sărbătorilor de Paşti, city-break-uri sau early booking pentru sejururi şi excursii în sezonul primăvară-toamna 2018. Mii de pachete care vizează: turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură au fost dezvăluite vizitatorilor pe parcursul celor patru zile de târg.
În acelaşi timp, evenimentul devine pentru specialiştii care activează în turism locul ideal pentru stabilirea şi desfăşurarea întâlnirilor de afaceri, în scopul reînnoirii si fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi sau tradiţionali.
Peste 290 de agenţii şi tur-operatori au expus, pe o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, şi au întâmpinat vizitatorii cu:
· pachete turistice avantajoase ce includ transport chartere avion sau autocar, pentru sezonul de vară 2018, potrivite oricărui buget sau tip de calatorie, fie individuală, fie de grup, excursie sau sejur;
· discount-uri considerabile aplicate pachetelor de călătorie către destinaţii exotice (insule, arhipelaguri) sau către ţări ofertante din punct de vedere turistic, dar mai putin frecventate de români;
· croaziere la bordul unor vase impresionante;
· oferte şi evenimente ce fac parte din aria agroturismului românesc, de promovare a aşezărilor de mici dimensiuni (sate şi comune) ale României, cu potenţial turistic;
· pachete cu reduceri şi o serie de facilităţi pentru vacanţe sau weekeend-uri în zonele montane sau de pe litoralul Mării Negre,
· asigurări de călătorie şi alte servicii complementare: transport, bilete de călătorie etc.
· accesorii şi gadget-uri utile, unice, moderne şi adaptabile, în funcţie de tipul şi scopul călătoriilor;
· sisteme informatice dedicate agenţiilor de turism.
Gradul de internaţionalizare a Târgului de Turism al României – ediţia de primăvară 2018 a fost de 30 %. Astfel, vizitatorii au avut parte de un tur printre ofertele provenite din 14 ţări care îşi promovează la târg zonele şi obiectivele turistice atractive: Albania, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Moldova, Palestina, România, Spania, Turcia, Ucraina.
Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu:
Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).
Frumuseţea rurală a României, dezvăluită la Târgul de Turism
Evenimentul a beneficiat de prezenţa centrelor cultural – turistice şi asociaţiilor care au prezentat vizitatorilor diverse zone rurale din România. Astfel, cei care au venit la Târgul de Turism au avut parte de informaţii complete despre obiective de interes turistic din locurile bogate în tradiţii şi meşteşuguri. Aceste informaţii au fost ilustrate prin filme, fotografii şi sunt „asezonate” cu produse culinare specifice zonelor promovate, pe care vizitatorii le-au putut degusta la standurile centrelor şi asociaţiilor de informare şi promovare turistică.
Patrimoniul turistic românesc a fost prezentat la adevarata sa valoare la Târgul de Turism al României şi prin pachetele personalizate pentru vacanţe în staţiunile şi zonele balneare sau agroturistice.
Astfel, prin intermediul agenţiilor, tour-operatorilor şi centrelor naţionale şi locale de informare şi promovare turistică ale căror standuri s-au aflat în pavilionul B1 – Romexpo, pe parcursul târgului, publicul a avut oportunitatea de a afla despre judeţe, oraşe şi comune care se remarcă prin turismul cultural, balnear, verde şi ecumenic.
Printre judeţele al căror potenţial turistic a fost prezentat la eveniment sub toate formele lui (ecumenic, balnear, ecologic, cultural, gastronomic) s-au numărat: Alba, Bihor, Bistriţa, Botoşani, Braşov, Buzău, Cluj, Dâmboviţa, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Maramureş, Mures, Neamţ, Sibiu, Suceava, Timiş, Tulcea, Vaslui.
Publicului Târgului de Turism al României i s-a înfăţisat şi importanţa turistică a unor oraşe ca: Amara, Alba Iulia, Baia-Mare, Băile Felix, Băile Herculane, Băile Govora, Băile Olaneşti, Băile Tuşnad, Bistriţa-Năsăud, Borsec, Braşov, Buzău, Buziaş, Caracal, Cluj-Napoca, Deva, Făgăraş, Geoagiu Băi, Gura Humorului, Herculane, Mamaia, Mangalia, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureş, Năvodari, Ocna Sibiului, Piatra-Neamţ, Pucioasa, Sibiu, Slănic Moldova, Slănic Prahova, Sovata, Suceava, Târgu Neamţ, Târgu Ocna, Techirghiol, Timişoara, Tulcea, Voineasa.
De la eveniment nu au lipsit nici ofertele din segmentul „turism de iarnă”.
Prin astfel de oferte s-a promovat şi oraşul Sinaia în parteneriat cu agenţii economici cu activitate în domeniul turistic. Sinaia a obţinut premiul pentru “Cea mai bună staţiune de schi din România 2017” acordat în cadrul galei WORLD SKI AWARDS. Staţiunea deţine cel mai înalt domeniu schiabil din ţară (2103 m altitudine), cu 16 pârtii ce însumează 24 de kilometri, deservit de o modernă telegondolă şi de teleschi. Astfel, vizitatorii vor fi informaţi la târg despre diversitatea ofertelor turistice din Sinaia pentru toate 365 de zile ale lui 2018 şi pentru cele peste 50 de evenimente artistice, culturale şi sportive, care au loc pe parcursul întregului an în diverse spaţii: Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Oraşului – Castelul Știrbei, Casino Sinaia, Centrul Cultural Carmen Sylva, Mânăstirea Sinaia, Casa Memorială George Enescu. Din ofertele staţiunii nu lipsesc: Bike-Resort (10 kilometri de trasee downhill şi all mountain) şi traseele montane spre Munţii Bucegi etc.
În timpul participarii la Târgul de Turism al României a fost lansată campania “ Sinaia – O săptămâna la schi”. Promoţia, unică în Romania, se adresează pasionaţilor de schi şi va conţine o săptămână de cazare în 6 hoteluri de 3 şi 4 stele şi schipass cu 50% reducere în perioada 18-25 martie 2018.
Participări oficiale din şapte ţări
Destinaţiile din Europa au fost în prim-planul evenimentului, doritorii putând alege dintre sute de oferte speciale către: Grecia, Turcia, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, Olanda, Croaţia, Slovenia, Muntenegru, Ungaria.
Un punct de atracţiei al Târgului de Turism al României l-au reprezentat şi la această ediţie ofertele early-booking, pentru călătoriile cu destinaţii exotice, aflate la mii de kilometri distanţă de România: Seychelles, Trinidad & Tobago, Mauritius, Maldive, Caraibe, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Indonezia, etc.
Cei care dispun de bugete peste medie, au putut alege pachete de călătorie în ţări precum: Africa de Sud, Vietnam, Argentina, Chile, Cuba, India, Iordania, Palestina etc.
Șapte ţări, cunoscute la nivel mondial ca având ţinuturi cu potenţial turistic ridicat, şi-au anunţat prezenţele la târg sub formă de participări oficiale: Bulgaria, Egipt, Grecia, Israel, Moldova, Palestina şi Turcia.
Turism pentru generaţia Y
În perioada 22-25 februarie, pe parcursul celui mai important eveniment de turism al toamnei, a avut loc o serie de activităţi conexe (conferinţe, seminarii, ateliere) care aduc în prim-plan teme cu privire la dezvoltarea turismului de calitate, cel verde, sustenabilitatea în turism sau ce înseamnă turismul social.
Academia de Studii Economice a organizat în cadrul Târgului de Turism, joi, 22 februarie, de la ora 12.00, în Sala Madgearu (Pavilion B3 – Romexpo), o conferinţă pe tematica Marii Uniri, în parteneriat cu Clubul Presei de Turism – FIJET România.
Noutatea pe care a preyentat-o această ediţie a Târgului de Turism al României a fost conferinţa Millennials. Promovarea turismului românesc către generaţia Y.
Evenimentul a avut loc pe 23 februarie, cu începere de la ora 10:30, în Sala Madgearu (pavilionul B3 – Romexpo) şi a reunite cei mai cunoscuţi blogeri, fotografi, jurnalişti şi consilieri în marketing turistic, care au susţinut dezbateri pe teme ce vizează: dinamica şi promovarea turismului românesc în rândul tinerilor şi, nu în ultimul rând, implicarea autorităţilor în dezvoltarea programelor de promovare a destinaţiilor interne în rândul celor din generaţia Millenials. Moderatorul evenimentului a fost Traian Bădulescu, vicepreşedinte al Clubului Presei de Turism – FIJET România, jurnalist şi consultant în turism.
Nu în ultimul rând, Clubul Presei de Turism – FIJET Romania a avut stand şi a fost, în premieră, partener media al Târgului de Turism al României, prezenţă vizibilă şi apreciată de către participanţii şi vizitatorii Târgului de Turism al României – ediţia de primăvară 2018.