Japonia – Țara Soarelui Răsare

Luându-ne rămas bun de la Asia de Sud-Est pentru o vreme, am zburat din Filipine către Japonia, unde prima oprire a fost Tokyo, capitala.

Ce am putea spune nou ce nu s-a spus deja despre cea mai mare metropolă a planetei? Noi am stat 5 zile și ne-am îndrăgostit de diversitatea și unicitatea pe care Tokyo le oferă. Dacă este o zi însorită, atunci e musai să vedeți orașul de sus! Clădirea Metropolitană din Tokyo este uimitoare, iar accesul e gratuit. Alte opțiuni de belvedere includ Tokyo Skytree, Shibuya Sky și Tokyo Tower.  O altă activitate pentru o zi cu soare sunt plimbările prin frumoasele parcuri din Tokyo, între care Ueno, Sumida, Yoyogi, Kawagoe și Shinjuku Gyoen. Aceste locații sunt ideale și pentru a observa cireșii înfloriți în perioada de primăvară, care este cea mai aglomerată din an, dar cu siguranță cea mai spectaculoasă pentru priveliști.

Pentru o zi ploioasă, există numeroase activități, începând cu muzee, precum Muzeul Național din Tokyo, Muzeul de Artă Metropolitan sau Muzeul Ghibli, dar și experiențe cool, precum teamLab, studioul Warner Bros și Legoland. O altă opțiune sunt cumpărăturile în zonele Ginza, Shinjuku, Shibuya sau Harajuku, unde recomandăm magazinele duty free numite Don Quixote. Pentru a înțelege mai bine cultura japoneză, merită încercate și jocurile ”arcade” din faimosul district Akihabara, spre exemplu în locațiile Taito Station și GiGo.

După o călătorie rapidă cu trenul Shinkansen din Tokyo, am ajuns la gara din Kyoto. Am început cu o vizită la templul Kinkaku-ji, care este incredibil, dar aglomerat așa cum era de așteptat. A urmat apoi celebrul Castel Nijo; ne-a plăcut să explorăm interiorul castelului, să ne plimbăm pe aleile pline de pini ale grădinii și să urcăm către unul dintre turnuri pentru a vedea o priveliște a orașului. Alte atracții sunt Templul Kiyiomizudera și străzile Sannenzaka și Ninenzaka, unde ne-am bucurat să explorăm un mic templu, Koushouji și o pădure de bambus. Desigur, nu poți să mergi la Kyoto și să ratezi faimosul templu Fushimi Inari, bine-cunoscut pentru miile de porți portocalii răspândite în jurul templului și al pădurii din apropiere.

O experiență inedită pe care o recomandăm este spectacolul de gheișe la Teatrul Miyako Odori din cartierul Gion. Muzica live, dansurile, costumele și decorul au făcut experiența incredibilă și o considerăm un must-do în Kyoto. Și, deoarece vă aflați în cartierul Gion, alocați timp pentru a vizita Templul Kenninji, pentru a aprecia arhitectura și operele de artă, în timp ce vă plimbați prin grădinile sale liniștite.

Din Kyoto, am făcut și două excursii de o zi la Hiroshima și Nara. În prima destinație, am început turul orașului cu o vizită la Castelul Hiroshima, care oferă o panoramă incredibilă a orașului din vârful turnului. După castel, ne-am îndreptat spre râul Motoyasu pentru a vedea Domul Atomic, una dintre puținele clădiri care au supraviețuit bombei atomice. Ne-am plimbat apoi prin Parcul Memorial al Păcii și am încheiat ziua cu o vizită la Muzeul Memorial al Păcii, care prezintă realitatea dură a zilei de 6 august 1945.

Nara, căreia i-am alocat o altă zi de explorat, este cel mai bine cunoscută pentru căprioarele sălbatice, deoarece peste 1400 de căprioare se plimbă liberă prin oraș. Prima noastră oprire a fost Parcul Nara, unde am admirat frumoasele căprioare, iar alte locuri pentru a observa căprioarele sunt Parcul Rokuen, Parcul Noborioji sau Asajigahara Enchi. Templul Todai-ji este o altă atracție importantă în Nara, deoarece este unul dintre cele mai vechi temple din Japonia și găzduiește o statuie uriașă de bronz cu Buddha.

O călătorie rapidă cu trenul de 30 de minute de la Kyoto ne-a adus la ultima noastră oprire pentru următoarele 3 zile în Japonia, Osaka. Ne-au plăcut în mod deosebit cartierul Dotonbori și piața Kuromon Ichiba, care au o gamă largă de magazine, restaurante, ”arcade” și cafenele. Alte locuri care nu trebuie ratate sunt Umeda Sky Building, Castelul Osaka, Grădina Nishinomaru și Altarul Tenmangu.

Din Osaka am hotărât să mai facem o excursie de o zi combinată la Himeji și Kobe. Castelul Himeji este cel mai mare și cel mai vizitat castel din Japonia, construit în 1333 și renumit pentru zidurile sale albe. În interiorul castelului puteți vizita clădirea principală și puteți urca scările până la nivelul superior al castelului, care oferă privești incredibile asupra orașului.

Din Himeji, am luat trenul către Kobe, unde ne-am plimbat prin port și am văzut Turnul Kobe. O altă modalitate inedită de a vizita orașul este cu autobuzul hop-on hop-off care vă duce la principalele atracții turistice, cum ar fi tunelul Minatojima, Kobe East Park, Meriken Park și Ikuta Shrine.

După două săptămâni încărcate prin Japonia, ne-am luat la revedere de la această țară superbă și am zburat către Coreea de Sud, țara cu numărul 9 din aventura noastră prin Asia.

(Maria Cojocariu şi Răzvan Calcan)