Laos – O țară ce nu trebuie subestimată

Laos a fost pentru noi o vacanță de neuitat – de la explorarea templelor și a naturii spectaculoase, la împrietenirea cu localnicii și descoperirea tradițiilor și obiceiurilor laoțiene.

Îmbarcându-ne în zborul din Bangkok către Vientiane, capitala Laosului, era greu de imaginat că o altă țară asiatică se poate compara cu Thailanda. Din fericire, Laosul a fost o surpriză extrem de plăcută, fiind o țară în care regretăm că am petrecut doar 10 zile.

Aventura a început în Vientiane, unde am petrecut două zile şi am rămas surprinşi de atmosferă relaxată, de străzile neaglomerate, complet diferit de ce tocmai lăsasem în urmă în Bangkok. În Vientiane am vizitat monumentul Patuxay, promenada Mekongului și târgul stradal nocturn, admirând arhitectura colonială franceză de pe străzile laoțiene.

Următoarea oprire a fost Vang Vieng, un oraş cu o reputație mai puțin pozitivă în media, fiind cunoscut pentru turiștii gălăgioși, care doar beau şi petrec. Cu toate acestea, noi nu am văzut asta în niciuna dintre cele 4 zile petrecute acolo. Ne-am bucurat de toate activitățile în aer liber pe care Vang Vieng le oferă, de la plimbarea cu balonul cu aer cald și vizitarea peșterilor, până la trasee cu tiroliană și vâslit cu caiacul. Lagunele albastre sunt de asemenea spectaculoase, preferata noastră fiind laguna numărul 3, deoarece era mai greu accesibilă, şi totodată, mai puțin turistică. O altă atracție importantă sunt drumețiile, favorita noastră fiind Nam Xay, de unde ai o priveliște 360 de grade a văii și munților.

Bucătăria laoțiană este, de asemenea, delicioasă, iar în Vang Vieng am mâncat cea mai bună supă de pui cu tăieței.

Fosta capitală colonială a Laosului, Luang Prabang a fost unul din cele mai frumoase orașe vizitate în Asia de sud-est. Situat la confluența râurilor Mekong și Nam Khan, acest oraș pitoresc va încânta orice vizitator.

Una dintre activitățile principale este vizitarea cascadelor Kuang Si, aflate la o oră distanță de oraș, iar aceste minuni naturale vă vor lăsa fără cuvinte. Dar este important să le vizitați înainte de ora 10 pentru o experiență cu cât mai puțini turiști. La întoarcerea spre oraș, puteți lua prânzul la una din cafenelele de lângă câmpurile de orez.

Alte activități de neratat în Luang Prabang sunt Phousi Hill, Muzeul Național, templele budiste, ateliere de olărit și galeriile de textile. Iar, dacă vă doriți să participați la faimoasa ceremonie a calugărilor budiști, veți avea o experiență autentică pe strada Phu Vao, în loc de una pe străzile din centrul orașului, unde este foarte aglomerat.

Cam atât despre Laos, deoarece am hotărât să păstrăm vizitarea zonei centrale și a celei sudice a Laosului pentru o aventură viitoare. Partea de sud este cunoscută îndeosebi pentru arhipelagul fluvial Si Pha Don, denumit și ‘4000 islands’.

Dar, până atunci, ne-am luat adio de la Laos și am continuat călătoria noastră prin Asia în țara vecină, Cambodgia.

(text și foto: Maria Cojocariu și Răzvan Calcan)