Târgul de Turism al României, ediția de toamnă, la final

Peste 10 mii de vizitatori au ajuns la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, găzduit în perioada 9 – 12 noiembrie, de Centrul expozițional ROMEXPO din București. Evenimentul a promovat cele mai accesibile oferte la destinații din întreaga lume și a înregistrat un grad de internaționalizare de 43%, fiind prezente firme din Austria, Bosnia, Bulgaria, Egipt, Emiratele Arabe, Franța, Grecia, România, Serbia, Turcia și Ungaria. Conform organizatorilor, 107 companii expozante – agenții de turism, tour-operatori, instituții care promovează zonele turistice din România și organizatori de circuite locale și internaționale – au prezentat cele mai frumoase și accesibile vacanțe și sejururi, precum și pachete turistice reduse chiar și la jumătate de preț.

Ca la fiecare ediție, târgul de la ROMEXPO a reprezentat un real punct de atracție pentru cei care caută cele mai bune ponturi de călătorie și vor să scape de stresul organizării unei vacanțe. Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, cele mai căutate destinații turistice din România au fost Bucovina și Maramureș, iar cele mai dorite vacanțe exotice din străinătate au fost Thailanda, Mauritius, Bali și Maldive. Un mare interes au stârnit și circuitele culturale în țările nordice și escapadele pentru grupuri mici în locuri inaccesibile turismului de masă. La Târgul de Turism al României, vizitatorii au găsit oferte speciale la vacanțe all inclusive, dar și sejururi de lux la prețuri pe măsură.

Discount-uri de până la 30% au fost și pentru vacanțele de iarnă la ski în România, Bulgaria, Austria, Elveția sau Italia și de până la 40% la city break-uri în Roma, Paris, Veneția, Barcelona, Milano, Londra sau Amsterdam. Cei mai mulți vizitatori au venit la Târgul de Turism al României să-și rezerve din timp concediul de vară pentru anul viitor. Aceștia au beneficiat de un discount de până la 50% pentru sejururile pe litoralul din România, Bulgaria, Croația, Turcia, Grecia, Egipt, Spania și Italia.

Partener media al Târgului de Turism al României, Clubul Presei de Turism FIJET România a animat amosfera cu cele trei evenimente pe care le-a pregătit la stand.

Joi, 9 noiembrie, vicepreședintele Clubului Presei de Turism FIJET România, Constantin Dumitru, a avut o întâlnire cu cititorii, prilejuită de aniversarea a 30 de ani de la înființarea revistei Top Business, care a generat, în timp, apariția altor publicații care au constituit grupul de presă cu același nume.

Au participat remarcabile personalități ale presei, ale turismului și ale businessului de performanță, printre care prof. univ. dr. Gabriela Tigu, decanul Facultății de Turism de la ASE București, om de știință, publicist, scriitor și jurnalist, Monica Zvirjinschi, fost director al TVR Romania International, jurnalista, scriitoarea și criticul de artă Ileana Perneș Dănălache. A fost prezent și Marian Timofti, jurnalist la Top Business încă din 1997, dar în primul rând specialist de talie internațională în domeniul degustărilor de vinuri. In publicațiile Top Business, au scris în regim permanent, ca angajati sau colaboratori, peste 700 de jurnaliști. Iar dintre zicerile create și lansate de Top Business una va rămâne permanent de actualitate: „În țara unde prostia e iertată, nici inteligența nu trebuie pedepsită!

 Vineri, 10 noiembrie, În stand a venit reputatul jurnalist de turism Marian Constantinescu, fost președinte al Clubului Presei de Turism FIJET România, autor a 10 cărți de turism. Pe lângă colegii de Club, i-au fost alături George Sorin Nicolescu, președinte Olimpic Internațional Turism și Paul Mărășoiu, manager al mai multor companii hoteliere, două personaje ale volumului „În turism e vremea lupilor tineri”.

A fost marcată asfel împlinirea a 25 de ani de la lansarea primei ediţii a acestui volum, semnat de jurnalistul şi editorul Marian Constantinescu, autorul și invitaţii săi, lupii tineri de altădată, oferind autografe pe pe această carte.

Sămbătă, 11 noiembrie, a fost rândul jurnalistului Grig Bute, vicepreședinte al Clubului Presei de Turism FIJET România, să se întâlnească cu cititorii săptămânalului „Cațavencii”. În pofida caracterului satiric al acestei publicații, care are și un spațiu dedicat călătoriilor extins și în online – „Ora de turism”, discuția lui Grig Bute cu cititorii a fost cât se poate de serioasă, vizând teme actuale ale industriei ospitalității din România.

Târgul de Turism al României revine la ROMEXPO, cu ediția de primăvară, în perioada 15 – 18 februarie 2024.